Jernej Kos 28.6.1999 - 2.7.1999

Delphi - nadaljevanje Pascala

Form - lastnosti:

 

Projekt 2 - Klicanje form

1. Form preko gumba kliče drug form.

2. Prvi form je imel 3 gumbe: izhod,gumb1 in gumb2. Ko klikneš na gumb1 se odpre prvi form (ukaz IME_FORMA.SHOW - dopušča delo v drugih oknih, .SHOWMODAL - delo v odprtem oknu je potrebno končati preden se zapre), ob pritisku na 2. gumb pa drugi form.Ob pritisku na gumb konec se program konča (application.terminate). Posamezen form zapremo z IME_FORMA.CLOSE. Pri kliku na gumb smo rabili “Event” OnClick.

3. V uses je potrebno dodati unite od formov.

Projekt 3 - Program, ki pozdravlja

1. Ob kliku na gumb POZDRAV ti v polje (edit1) napiše pozdrav, ob kliku na gumb NASVIDENJE pa se na isti način poslovi. Za pisanje v editbox je potrebno vpisati (edit1.text:=). 2. Ko smo premikali formo so se gumbi premikali in se je ni dalo zmanjšati preveč (omejili smo najmanjšo velikost okna). Uporabili smo “event” OnResize. Pri gumbih () smo spreminjali lastnost top in left, da smo spreminjali položaj gumba.

Projekt 4 - Slikar (risanje s čopičem)

Čopiču lahko določimo barvo in debelino.

1. del - priprava orodij in povezava med njimi

2. del - prenos lastnosti na form

3. del - risanje

RISI:BOOLEAN

form (onmousedown,onmouseup,onmousemove)

MOVETO(x,y), LINETO(x,y)

 

Slikar - urejanje slik (zgoraj)

Projekt 5 - Delo z odprtimi in zaprtimi seznami

1. Zaprti seznami: COMBOBOX

2. Odprti seznami: LISTBOX

Dodajanje elementa v seznam listbox.items.add (‘nov element’)

Index trenutno označenega elementa listbox.itemindex

Brisanje elementa iz seznama listbox.items.delete (številoINT)

Prebere ime iz seznama listbox.items[štINT]

Indexi se začnejo s številko 0.

Shranjevanje seznama v datoteko listbox.items.savetofile (‘ime_datoteke’)

Branje seznama iz datoteke listbox.items.loadfromfile (‘ime_datoteke’)

Combobox ima lastnost combobox.text

Prestavi utripalnik na določeno mesto edit.setfocus

Naš novi projekt pa je baza podatkov: živali ki ga vidite spodaj.

To je program, v katerega vpisujemo živali ločimo jih na vse živali in najljubše živali. Vpišemo živali nato pa kliknemo puščico > in žival se doda med najljubše. Živali lahko tudi brišemo. Ob izhodu iz programa se celotna podatkovna zbirka shrani na disk. Ob zagonu pa se zbirka naloži.

Projekt 6 - Pomočnik pri izbiranju pisav

1. del - delo s pisavami

Dostop do pisav na računalniku COMBOBOX.ITEMS:=SCREEN.FONTS

Prenašanje lastnosti na drug element (v tem primeru pisave na edit) edit.font.name:=combobox.text

2. del - menuji

Obstajata dve vrsti menujev: MainMenu - pod naslovno vrstico

PopUp menu - odpre se ob kliku z desno tipko

 

Projekt 7 - Screensaver

Screensaver je samo ena forma brez gumbov in črte (Border = bsNone) in timer(), ki spreminja ozadje forme ob dogodku OnTimer s form1.color:=rgb(random(256),

random(256),random(256).

 

Projekt 8 - Brkljalnik po disku (Raziskovalec)

1. del

Prikazovalnik slik (.BMP) in besedil (.TXT)

Za brkljanje po disku uporabljamo filelistbox(),directorylistbox(),drivecombobox(),filtercombobox(). Narediti moramo povezave(!) objektov.

2. del

Da vstavimo sliko, v Delphiju izberemo aditional\image. V image() nalagamo slike z ukazom image.picture.loadfromfile(‘ime_datoteke’).

3. del

Za pregledovanje tekstovnih datotek uporabljamo memo memo.lines.loadfromfile(‘ime_datoteke’).

 

 

 

Projekt 9

Namen: Premikanje kroga z drsniki po oknu.

1.del - prilagajanje drsnikov velikosti okna

2.del - premikanje lika z drsniki

3.del - usklajeno premikanje lika z drsniki

Pri 9 projektu smo uporabili dva drsnika in shape(ADDITIONAL/SHAPE). Čeprav se zdi projekt čisto preprost je v resnici zelo zapleten. Povezati in nastaviti smo morali zelo veliko stvari in tako se je vse skupaj samo še bolj zapletlo.