Jernej Kos 28.6.1999 - 2.7.1999
Delphi - nadaljevanje Pascala
Form - lastnosti:
Projekt 2 - Klicanje form
1. Form preko gumba kliče drug form.
2. Prvi form je imel 3 gumbe: izhod,gumb1 in gumb2. Ko klikneš na gumb1 se odpre prvi form (ukaz IME_FORMA.SHOW - dopušča delo v drugih oknih, .SHOWMODAL - delo v odprtem oknu je potrebno končati preden se zapre), ob pritisku na 2. gumb pa drugi form.Ob pritisku na gumb konec se program konča (application.terminate). Posamezen form zapremo z IME_FORMA.CLOSE. Pri kliku na gumb smo rabili “Event” OnClick.
3. V uses je potrebno dodati unite od formov.
Projekt 3 - Program, ki pozdravlja
1. Ob kliku na gumb POZDRAV ti v polje (edit1) napiše pozdrav, ob kliku na gumb NASVIDENJE pa se na isti način poslovi. Za pisanje v editbox je potrebno vpisati (edit1.text:=). 2. Ko smo premikali formo so se gumbi premikali in se je ni dalo zmanjšati preveč (omejili smo najmanjšo velikost okna). Uporabili smo “event” OnResize. Pri gumbih () smo spreminjali lastnost top in left, da smo spreminjali položaj gumba.
Projekt 4 - Slikar (risanje s čopičem)
Čopiču lahko določimo barvo in debelino.
1. del - priprava orodij in povezava med njimi
2. del - prenos lastnosti na form
3. del - risanje
RISI:BOOLEAN
form (onmousedown,onmouseup,onmousemove)
MOVETO(x,y), LINETO(x,y)
Slikar - urejanje slik (zgoraj)
Projekt 5 - Delo z odprtimi in zaprtimi seznami
1. Zaprti seznami: COMBOBOX
2. Odprti seznami: LISTBOX
Dodajanje elementa v seznam listbox.items.add (‘nov element’)
Index trenutno označenega elementa
listbox.itemindexBrisanje elementa iz seznama listbox.items.delete (številoINT)
Prebere ime iz seznama listbox.items[štINT]
Indexi se začnejo s številko 0.
Shranjevanje seznama v datoteko listbox.items.savetofile (‘ime_datoteke’)
Branje seznama iz datoteke listbox.items.loadfromfile (‘ime_datoteke’)
Combobox ima lastnost combobox.text
Prestavi utripalnik na določeno mesto
edit.setfocusNaš novi projekt pa je baza podatkov: živali ki ga vidite spodaj.
To je program, v katerega vpisujemo živali ločimo jih na vse živali
in najljubše živali. Vpišemo živali nato pa kliknemo puščico > in žival se doda med najljubše. Živali lahko tudi brišemo. Ob izhodu iz programa se celotna podatkovna zbirka shrani na disk. Ob zagonu pa se zbirka naloži.Projekt 6 - Pomočnik pri izbiranju pisav
1. del - delo s pisavami
Dostop do pisav na računalniku
COMBOBOX.ITEMS:=SCREEN.FONTSPrenašanje lastnosti na drug element (v tem primeru pisave na edit) edit.font.name:=combobox.text
2. del - menuji
Obstajata dve vrsti menujev: MainMenu - pod naslovno vrstico
PopUp menu - odpre se ob kliku z desno tipko
Projekt 7 - Screensaver
Screensaver je samo ena forma brez gumbov in črte (Border = bsNone) in timer(), ki spreminja ozadje forme ob dogodku OnTimer s form1.color:=rgb(random(256),
random(256),random(256).
Projekt 8 - Brkljalnik po disku (Raziskovalec)
1. del
Prikazovalnik slik (.BMP) in besedil (.TXT)
Za brkljanje po disku uporabljamo filelistbox(),directorylistbox(
),drivecombobox(
),filtercombobox(
). Narediti moramo povezave(!) objektov.
2. del
Da vstavimo sliko, v Delphiju izberemo aditional\image. V image() nalagamo slike z ukazom image.picture.loadfromfile(‘ime_datoteke’).
3. del
Za pregledovanje tekstovnih datotek uporabljamo memo memo.lines.loadfromfile(‘ime_datoteke’).
Projekt 9
Namen: Premikanje kroga z drsniki po oknu.
1.del - prilagajanje drsnikov velikosti okna
2.del - premikanje lika z drsniki
3.del - usklajeno premikanje lika z drsniki
Pri 9 projektu smo uporabili dva drsnika in shape(ADDITIONAL/SHAPE). Čeprav se zdi projekt čisto preprost je v resnici zelo zapleten. Povezati in nastaviti smo morali zelo veliko stvari in tako se je vse skupaj samo še bolj zapletlo.