David Zobavnik,
28.6-2.7 1999
Delphi1
Projekt 1
- objects inspector
- form-lastnosti :name,
- top,left,width,height
- color ,cursor,hint,show hint
- border style ,burder icons ,caption icon
- client height ,client width
- form style ,position , window state
Projekt 2
- form kliče drug form
- glavni form ima tri gumbe, ob kliku na prvi gumb se odpre form dva , ob pritisku na drug gumb pa se odpre tretji form tretji gumb je za konec
- button (on click)
- show (dopušča delo v drugih oknih),showmodal (potrebno je zaklučiti delo v tem oknu) close
- application.terminate
- uses (dodaj unite od formov)
Projekt 3
1 del naloge
- ob kliku na gumb pozdrav pozdravi ob kliku na gumb nasvidenje se poslovi
form 1, edit 1, gumbi 3 , label 1 edit (text)
2 del naloge
- prilagajanja položaja gumba velikosti okna , onemogočili smo premajhno okno
- spreminjanje top, left
- form (client, onresizem)
if,round onemogočili
Projekt 4
1.del
- priprava orodij, povezava
- risanje z miško
- izbiramo lahko barvo in debelino
- scrollbar (position,min.,max.)
- edit, vrednost drsnika
- inttostr (I)
- strtoint (S)
- edit (color)-izbrana barva
2 del.
form.canvas.pen.(color,width)
3.del
risanje: Ko pritisnemo gumb na miški se vklopi risanje in pisalo premakni pod miškin kazalec.Ko miško premikamo, računalnik preverja , če je vklopljeno risanje.Rišemo z ukazom lineto.Če pa spustimo miškin gumb pa se risanje izklopi
var risi:boolean
form (onmousedown, onmouseup,on mousemove)
moveto (x,y),lineto (x,y)

Projekt 5
- delo z odprtimi in zaprtimi seznami
- 1.del
- zaprti seznem temu se reče : combobox
- odprti pa : listbox
- Dodajanje elemnta je listbox.item.add(‘nov element’)
- Indeks trenutno označenega elementa
- listbox.itemsindex
- brizanje elementa iz seznama listbox.items.delete (št integer);
- listbox.items [št integer]
- indeksi 0,1,2,3...
- listbox.items.savetofile(‘ime datoteke’);
- listbox.loadfromfile (‘ime datoteke’)
- combobox.text
- Postavi utipalnik na določeno mesto:edit.setfocus

Program izpiše žival , ki jo napišeš v zgornjem prostorčku , ki se imenuje edit. Potem izbereš v katero okno jo boš dal..Gumba za vodne in Kopenske živali, pošljeta besedo v okno za vodne ali kopenske živali.Iz okna vodnih živalih lahko pošlješ naprej v najljubše živaliČe se slučajno zmotiš imaš spodaj gumbe za brisanje besed.Kadar greš ven pre
ko kontrolnega gumba in neuporabiš gumba konec se bo delo , ki si ga naredil shranil.
Projekt 6
Pomočnik pri izbiranju pisave
1.del
- delo s pisavami
- dostop do pisav na računalniku
- combobox.items:=s.screen.fonts
- prenašanje lastnosti na nek drug elemen
- edit.font.name:=combobox.text
2.del
- menuji mainmenu =podnaslovno vrstico
- popupmenu=prikaže se ob desnem kliku miškiniga gumba na elementu
Projekt 7
Ohranjevalec zaslona je program , ki menjava naklučno barvo na zaslonu.Ob kliku na miško se program za
pre.
Projekt 8
1.del
- brskalnik po disku program za pregledovanje
- prikazovanje slik (.bmp) in besedil (.txt)
- system\file.listbox
- directory listbox
- drive combobox
- filtercombobox
- narediti moramo povezave!
2.del
- aditonal\image
- image.picture.loadfromfile (‘datoteka’)
3.del
- memo
- memo.lines.loadfromfile (‘datoteka’)
Program pregled je podoben programu raziskovalec.V maski lahko izbiraš datoteke,bitne slike ali tekste ,na desni si lahko ogledaš bitno sliko ali tekst.
Program lahko odpira in zapira datoteke.

vaja.9
Premikanje lika po oknu
1.del
prilagajanje drsnikov velikosti okna
2.del
premikanje lika
3.del
usklajeno premikanje lika

Program premikaj ima dva drsnika. Drsnik ki je navpičen določa krogu kordinate za višino, drsnik , ki pa je vodoraven pa določa kordinate levo oziroma desno.Če okno povečaš ali pomanjšaš se bodo drsniki in položaj kroga prilagodil.
Program se zakluči tako , da klikneš na izhod. Program premikaj je zelo zapleten , čeprav ne zgleda tako. Uporabili smo novo dokomentacijo additona\shape.