28.6.1999-2.7.1999
Primož Koželj OŠ Majde Vrhovnik končal
Delphi1
Projekt 1
Form-lastnosti:
- name,
- top, left, width, height,
- color, cursor, hint, showhint
- border style, bordericons,caption icon
- client heigh, client width
- form style, position, window state
- application.terminate
Projekt 2
Form kliče druge forme,
glavni form ima tri gumbe, ob pritisku na prvi ali drugi gumb se odpre form,
tretji gumb je za konec,
button (onclick),
.show (dopušča delo v drugih oknih), showmodal (potrebno je zaključiti delo v tem oknu), .close,
uses dodaj unite formov,
določanje glavnega okna
Vaja 3
Program, ki pozdravlja, ob kliku na gumb pozdrav pozdravi ob kliku na gumb nasvidenje se poslovi.
1.del
- form,
- label,
- edit,
- trije gumbi
- edit.text
2.del
sorazmerno z velikostjo okna večajoči se gumbi,
prirejanje položaja gumbov velikosti okna
določanje najmanjše in največje velikosti okna, onemogočili smo preveliko in premajhno okno;
top, left, height, width,
round
if
form (onresize)
Projekt 4
Prostoročno risanje s čopičem. Določimo mu barvo in debelino.
1.del- Priprava orodij, povezava
- scrollbar (position,min,max),
- edit, vrednost drsnika,
- IntToStr (i),
- Str ToInt (s),
- edit (color)-izbrana barva,
2.del-prenos lastnosti na form,
- form.canvas.pen.(color,width),
3.del-risanje
- var risi:boolean
- form(onmouse down,on mouse up)

Vaja 5
Delo z odprtimi in zaprtimi seznami.
1.del Zaprti seznam:Combobox
- Odprti: Listbox
- Dodajnje elementa v seznam: listbox.items.add (‘Nov element’)
Številka trenutno označenga elementa listbox.item index
Brisanje elementa iz seznama: listbox.items.delete (št Integer)
Branje elementa: listbox.items[št.Int ]
Indeksi: 0, 1, 2, 3, 4,
listbox.items.savetofile (‘ime datoteke’)
listbox.items.loadfromfile (‘ime datoteke’)
combobox.text
Postavi utripalnik na doloceno mesto: edit.setfocus

Program Živali omogoča vpis živali v okence nato pa ju s pritiskom na gumb razporedimo v dva seznama:med vodne in kopenjske živali. Ko so živali v seznamu jih lahko prestavimo ali dodamo v drugi seznam. Seznam se nam shrani ob koncu dela ali pa ga shranimo med delom. Seznama se naložita med zagonom programa.

V programu Main lahko prikličemo prikaz datuma. Lahko tudi spremenimo kurzor miške in barvo zaslona Main. Prikličemo lahko tudi programe:Slikar, Slikomat in Slikanica.
Projekt 6
Pomočnik pri izbiranju pisav.
1.del Delo s pisavami
dostop do pisav na računalniku (combobox.items:=screen.fonts)
prenašanje lastnosti na nek drug element (edit.font.name:=combobox.text)
2.del Menuji
- main menu=pod naslovno vrstico,
popup menu=prikaže se ob desnem kliku z miško na element,

Vaja 7
Ohranjevalec zaslona. Zaslon utripa v določenih presledkih s črnim izpisom “NE DOTIKAJ se”.
Ob dvojnem kliku z miško se program z
apre. Ob enojnem pa izpiše “Brišem windowse” nato pa v določenem presledku “Formatiram disk” ter se ugasne.
Timer:interval,ontimer
Projekt 8
Brskalnik po disku. Prikazovanje slik (.bmp) in besedil (.txt).
1.del
- v system\file list box, directory list box, drive combobox, filter combobox
- Narediti moramo povezave!!!
2.del prikazovanje slik
- additional\image klic
- memo.lines.loadfromfile(‘datoteke’)
Program je podoben raziskovalcu. V njem si lahko ogledamo in tudi spremenimo slike in tekstovne elemente.
- image.picture.loadfromfile(‘datoteka’)
3.del prikazovanje teksta

Problem:Editiranje slik.
Rešitev: Slikanje na canvas imaga namesto na canvas forma.
Opomba:Nujna povezava elementov.

Vaja 9
Premikanje lika po oknu.
- 1.del Prilagajanje drsnikov velikosti okna
- 2.del Premikanje lika
- 3.del Usklajeno premikanje lika
Problem: Uhajanje lika z zaslona.
Rešitev:
Deljenje in množenje položaja z ustreznim številom.
