Blaž Debevec , 28.6 - 2.7 1999

Delphi 1

Projekt 1

Oblikovanje forma.

Form - lastnosti:name,

top,left,width,height

color,cursor,hint,show hint

border style,burder icons ,caption icon

cltent height,client width,

form style, position , window state

Projekt 2

En form kliče druge furme.

Glavni form ima tri gumbe.

Ob pritisku na prvi gumb se odpre form2.

Ob pritisku na drugi gumb pa se odpre form3.

Tretji gumb je konec.

button(on click),

form(show-dopušča delo v drugih oknih,showmodal-potrebno je zaključiti delo v tem oknu),close

application.terminate

uses (dodaj unite od formov)

Projekt 3

1.del: Program ti pozdravlja,ob kliku na gumb pozdrav te pozdravi,

ob kliku na gumb nasvidenje se poslovi,

form1,label,edit1,gumbi so bili trije,

edit ima lastnost text-a

2.del: prilagajanje položaja gumbov velikosti oken,

določili smo najmanjso velikost okna, on resize,

button (top, left), form (clientwidth, clientheight), round, if

Projekt 4

1.del (priprava orodij in povezava ): risanje s čopičem,

izbiramo lahko barvo,

scrollbar (position,min,max),

edit, vrednost drsnika,

integer - text: inttostr ( i ) ,strtoint ( s ),

edit(color),

2.del (prenos lastnosti na form ):

form.canvas.pen.(color,width)

3.del (risanje):Ko pritisnemo gumb na miški se vklopi risanje in pisalo premaknem pod miško.

Var

risi:boolean

form (onmousedown,onmouseup,onmouse move)

form.canvas (moveto(x,y),lineto(x,y))

Projekt 5

delo z odprtimi in zaprtimi seznami

Zaprti seznam :COMBOBOX

Odprti Seznam :LISTBOX

Dodajanje elementa je LISTBOX.ITEMS.ADD(‘Nov element’)

Indeks trenutno označenega elementa

listbox.itemindex

brisanje elementa iz seznama: listbox.items.delete(štINT)

listbox.items(štINT)

Indeksi:0,1,2,3

Listbox.items.savetofile(‘ime datoteke’)

.load romfile(‘ime dat.’)

Combobox.test

postavi utripalnik na določeno mesto:EDIT.SETFOCUS

To je program, kjer vpišeš ime živali v okvirček. Ko pritisneš na gumb ustrezne vrste živali,

se vpisana žival doda v seznam že vpisanih. Ko pritisneš konec, se seznami shranijo. Ob ponovnem zagonu programa, se shranjeni pododatki naložijo v ustrezne sezname.

Projekt 6

Pomočnik pri izbiranju pisav.

1.del:Delo s pisavami

Dostop do pisav na računalniku

combobox.items:=screen.fonts

prenašanje lastnosti na nek drug element

edit.font.name:=combobox.text

2.del :menuji

obstajata dve vrsti menujev

main menu=pod naslovno vrstico

popup menu=prikaže se ob desnem kliku miškinega gumba na elementu

Projekt 7

Ohranjevalec zaslona . Zaslon utripa v določenih barvash s presledkom, ki ga določiš sam .

Ko pritisneš na miško se program zaključi .

additional\timer

Projekt 8

1.del:Brsljalnik po disku, prikazovanje slik (.bmp) in besedil (.txt),

System:

filelistbox

directory list box

drive combo box

filter combo box

narediti moramo povezave!

 

2.del: prizakovanje slik

additional\image

image.picture.loadfromfile(‘datoteka’)

3.del :text

memo

memo.lines.loadfromfile(‘datoteka’)

 

 

Projekt 9

Premikanje kvadrata po oknu s pomočjo drsnikov:

1.)Prilagajanje drsnikov velikosti okna.

2.)Premikanje lika.

3.)Usklajeno premikanje

 

Ta vaja ima dva drsnika in en lik. Ko premikaš drsnik, se lik premika skupaj z drsniki.

Lik je lahko le v tem formu in je narejen tako, da nemore ven. Form lahko povečaš

ali pomanjšaš a lik se postavi vedno na mesto določeno z drsnikoma. Za lik smo uporabili

Aditional \ Shape .Zgleda zelo preprost program, vendar ga je bilo težko narediti.