Blaž Debevec
, 28.6 - 2.7 1999Delphi 1
Projekt 1
Oblikovanje forma.
Form - lastnosti:name,
top,left,width,height
color,cursor,hint,show hint
border style,burder icons ,caption icon
cltent height,client width,
form style, position , window state
Projekt 2
En form kliče druge furme.
Glavni form ima tri gumbe.
Ob pritisku na prvi gumb se odpre form2.
Ob pritisku na drugi gumb pa se odpre form3.
Tretji gumb je konec.
button(on click),
form(show-dopušča delo v drugih oknih,showmodal-potrebno je zaključiti delo v tem oknu),close
application.terminate
uses (dodaj unite od formov)
Projekt 3
1.del: Program ti pozdravlja,ob kliku na gumb pozdrav te pozdravi,
ob kliku na gumb nasvidenje se poslovi,
form1,label,edit1,gumbi so bili trije,
edit ima lastnost text-a
2.del: prilagajanje položaja gumbov velikosti oken,
določili smo najmanjso velikost okna, on resize,
button (top, left), form (clientwidth, clientheight), round, if
Projekt 4
1.del (priprava orodij in povezava ): risanje s čopičem,
izbiramo lahko barvo,
scrollbar (position,min,max),
edit, vrednost drsnika,
integer - text: inttostr ( i ) ,strtoint ( s ),
edit(color),
2.del (prenos lastnosti na form ):
form.canvas.pen.(color,width)
3.del (risanje):Ko pritisnemo gumb na miški se vklopi risanje in pisalo premaknem pod miško.
Var
risi:boolean
form (onmousedown,onmouseup,onmouse move)
form.canvas (moveto(x,y),lineto(x,y))
Projekt 5
delo z odprtimi in zaprtimi seznami
Zaprti seznam :COMBOBOX
Odprti Seznam :LISTBOX
Dodajanje elementa je LISTBOX.ITEMS.ADD(‘Nov element’)
Indeks trenutno označenega elementa
listbox.itemindex
brisanje elementa iz seznama: listbox.items.delete(štINT)
listbox.items(štINT)
Indeksi:0,1,2,3
Listbox.items.savetofile(‘ime datoteke’)
.load romfile(‘ime dat.’)
Combobox.test
postavi utripalnik na določeno mesto:EDIT.SETFOCUS
To je program, kjer vpišeš ime živali v okvirček. Ko pritisneš na gumb ustrezne vrste živali,
se vpisana žival doda v seznam že vpisanih. Ko pritisneš konec, se seznami shranijo. Ob ponovnem zagonu programa, se shranjeni pododatki naložijo v ustrezne sezname.
Projekt 6
Po
močnik pri izbiranju pisav.1.del:Delo s pisavami
Dostop do pisav na računalniku
combobox.items:=screen.fonts
prenašanje lastnosti na nek drug element
edit.font.name:=combobox.text
2.del :menuji
obstajata dve vrsti menujev
main menu=pod naslovno vrstico
popup menu=prikaže se ob desnem kliku miškinega gumba na elementu
Projekt 7
Ohranjevalec zaslona . Zaslon utripa v določenih barvash s presledkom, ki ga določiš sam .
Ko pritisneš na miško se program zaključi .
additional\timer
Projekt 8
1.del:Brsljalnik po disku, prikazovanje slik (.bmp) in besedil (.txt),
System:
filelistbox
directory list box
drive combo box
filter combo box
narediti moramo povezave!
2.del: prizakovanje slik
additional\image
image.picture.loadfromfile(‘datoteka’)
3.del :text
memo
memo.lines.loadfromfile(‘datoteka’)
Projekt 9
Premikanje kvadrata po oknu s pomočjo drsnikov:
1.)Prilagajanje drsnikov velikosti okna.
2.)Premikanje lika.
3.)Usklajeno premikanje
Ta vaja ima dva drsnika in en lik. Ko premikaš drsnik, se lik premika skupaj z drsniki.
Lik je lahko le v tem formu in je narejen tako, da nemore ven. Form lahko povečaš
ali pomanjšaš a lik se postavi vedno na mesto določeno z drsnikoma. Za lik smo uporabili
Aditional \ Shape .Zgleda zelo preprost program, vendar ga je bilo težko narediti.