![]() |
Zavod za
računalniško izobraževanje Ljubljana Cesta Andreja Bitenca 68, p.p. 4716, 1001 Ljubljana telefon: (01) 5190-828 Elektronski naslov: info.zri@zri.si |
||||||||||||||||||||||||||
2. izmena (od 3.7. do 8.7.)
Udeleženci 2. izmene poletne šole, ki so učenci od 3. do 7. razreda, so se preizkusili v programiranju iz programskega jezika Pascal in sicer v okolju Turbo Pascal za Dos in Delphi za o kolje Windows.Nekaj predznanja programiranja v Turbo Pascalu je polovica učencev že imela, ostali pa so ga pridobili na poletni šoli. Z Delphijem se je večina udeležencev srečala prvič. Udeleženci so bili razdeljeni v dve skupini glede na predznanje. V nadaljevanju je spisek programov, ki so jih izdelali:
Avtorji:
Razvojno okolje Program je bil napisan v okolju Delphi in deluje na Win 3.1 operacijskem sistemu. Namen programa je bil spoznati osnovne gradnike in nekaj ukazov v okolju Delphi.
Dodaj :Ko v vpisno polje vpišete besedilo in pritisnete gumb Dodaj se bo v večjem oknu pojavi vaše besedilo. Če besedila ne vpišemo in pritisnemo gumb nas bo računalnik opozoril, da je potrebno pritisniti gumb. Sortiraj: Gumb je namenjen urejanju podatkov po abecednem vrstnem redu. Zbriši: Izbriše vpisno okno in okno s podatki. Izhod: Pritisnite in zapustili boste program Memo. nazaj na vrh
Avtorji
Razvojno okolje To je igra za dva igral ca, ki je narejena v Turbo Pascalu, v grafičnem načinu indeluje v okolju MS DOS.
Možnosti Izbira hitrosti: Ko igro zaženete morate najprej izbrati hitrost (1-5). Prvi igralec ima kontrole na številčnem delu tipkovnice:
Igralec številka dve pa svoj avto upravlja na naslednji način:
Programiranje Igra je napisana s pomočjo procedur, ki so ločene glede na tip(grafika, kontrole). Največji problem smo imeli pri kontrolah avtomobilov, saj računalnik ni razumel dveh kontrol hkrati. Ta problem tako, da smo kontrolirali, če je bil znak, ki je bil pritisnjen pred tem od istega igralca. V tem primeru smo prejšnji pritisnjen znak zavrgli, drugače pa smo ta znak upoštevali za drugega igralca. nazaj na vrh
Avtorji
Razvojno okolje Program je narejen v grafičnem načinu v programu Turbo Pascal 6.0. nazaj na vrh
Avtorji Delovanje programa Program je namenjen simuliranju igranja klavirja. Na začetku program nariše klaviaturo. Program spremeni tipkovnico v klaviaturo in ko pritisnemo določeno tipko se oglasi zvok in na pritisnjeni tipki se pojavi zvezdica. Klaviatura je uglašena v C-duru od tona C1 do C2.Delujejo tudi črne tipke. Delujoče tipke so od črke a do črke k in od w do u, razen r. Razvojno okolje Narejen je bil v Turbo Pascal 6.0 in deluje v MS-DOS.
Programiranje Priskrbeti si moramo formule za izračun frekvenc tonske lestvice. nazaj na vrh
Avtorji Delovanje programa S tem programom se lahko igramo igro Vislice (ugibanje besede). V program so vpisane besede. Računalnik izbere eno od njih. Program izpiše prvo in zadnjo črko besede, namesto ostalih črk pa izpiše '_'. Ugibamo vsako črko posebej. Program se konča, ko uganemo besedo ali se desetkrat zmotimo in smo “obešeni”.Program ti čestita za uspešno rešeno besedo. Na koncu te program vpraša, ali hočeš ponoviti celo igro.
Razvojno okolje Program je igrica za enega igralca. Narejen je bil v Turbo Pascal 6.0 in deluje v MS-DOS.
Programiranje Najtežje pri programu je narisati vislice in človeka, ki na njih visi. Število besed je omejeno in jih hitro spoznamo. nazaj na vrh
PREMIKANJE ZVEZDICE PO ZASLONU
Avtorji Delovanje programa Na sredini zaslona se pojavi zvezdica, ki jo z smernimi tipkami premikaš po zaslonu. Ko pride zvezdica do roba se program konča.
Uporabniški vmesnik Puščica gor premakne zvezdico nav zgor.Puščica dol premakne zvezdico navzdol. Puščica levo premakne zvezdico levo. Puščica desno premakne zvezdico desno.
Razvojno okolje Program je bil narejen v Turbo Pascalu. nazaj na vrh
Avtorji Delovanje programa Program deluje kot ohranjevalnik zaslona. Ob zagonu programa računalnik začne z risanjem zvezdic na zaslon dokler ne pritisnemo
Razvojno okolje Program je bil narejen v Turbo Pascal 6.0 in deluje v MS-DOS. nazaj na vrh
Avtorji Delovanje programa Program lahko služi kot ohranjeval ec zaslona.Program izpiše na zaslon besedilo, ki si ga je sam izbral. Besedilo premika po zasloni levo in desno. Programa je konec, ko pritisnemo poljubno tipko.
Razvojno okolje Narejen je bil v Turbo Pascal 6.0 in deluje v MS-DOS.
Programiranje Smer premikanja besedila je bilo potrebno spremljati. nazaj na vrh
Avtorji Delovanje programa Uporabnik v program vpiše svojo telesno višino, težo in spol. Program na podlagi vpisanih podatkov svetuje šport, ki je zanj najprimernejši. Zaradi preverjanja karakteristik osebe je program namenjen učencem predmetne stopnje osnovne šole.
Razvojno okolje Izdelan je bil v Turbo Pascal 6.0 in deluje v MS DOS okolju.
Programiranje Potrebno je bilo upoštevati osebnostne lastnosti učencev predmetne stopnje. nazaj na vrh
Avtorji
Delovanje programa Program si izmisli število do deset, uporabnik pa ga ugiba. Ob nepravem ugibanju uporabnika računalnik uporabniku pove, ali je izmišljeno število večje ali manjše od izbranega. Ko u porabnik število ugane, mu računalnik čestita.
Razvojno okolje Program je igra za enega igralca in je bil narejen v Turbo Pascal 6.0 in deluje v MS DOS. nazaj na vrh
Avtorji Delovanje programa V program je vpisano geslo, ki ga moramo uganiti. Če ga uganimo, nas računalnik pohvali, če ga ne uganemo nas zmerja. Program se konča ko vpišemo geslo in pritisnemo tipko <ENTER> ali <ESC>.
Razvojno okolje Program je bil narejen v Turbo Pascal 6.0 in deluje v MS-DOS. Služi lahko za kontrolo vstopa v drug program. nazaj na vrh
Avtorji Delovanje programa Program na zaslonu izpiše datum in čas v obliki: dan : mesec : leto dan v tednu čas : ure : minute : sekunde. Program se konča, ko pritisneš katero koli tipko.
Razvojno okolje Program je bil narejen v Turbo Pascal 6.0 in deluje v MS-DOS. nazaj na vrh
Avtorji Delovanje programa To je program za pomoč pri drugih programih. Izpiše tabelo ASCII znakov od 16 do 255.
Razvojno okolje Program je bil narejen v Turbo Pascal 6.0 in deluje v MS-DOS.
Programiranje Ker ASCII znaki od 0 do 15 niso namenjeni za izpis na zaslon in so na različnih računalnikih različni smi jih v programu preskočili. Rezultati programa so odvisni tudi od kodne tabele, ki je v veljavi. nazaj na vrh |