domov Zavod za računalniško izobraževanje Ljubljana
Cesta Andreja Bitenca 68, p.p. 4716, 1001 Ljubljana

telefon: (01) 5190-828
Elektronski naslov: info.zri@zri.si

Kazalo:
ZRI - Novice...
ZRI - Možnosti za zaposlitev
ZRI - Računalniški pouk mladine ...
ZRI - Izobraževanje odraslih
ZRI - O Zavodu...
Kotiček učencev...
Reference...
Prejšnje poletne šole
ZRI - Poletna šola 2003...
ZRI - Poletna šola 99 ...
ZRI - Poletna šola 2001...
ZRI - Poletna šola 2002...
ZRI - Prijavnica za poletne šole
ZRI - Poletne šole
ZRI - Programiranje za izkušene
ZRI - Poletna šola 2000
MEMO
MEMO

POLETNA ŠOLA 2000

2. izmena (od 3.7. do 8.7.)

 

VSEBINA POLETNE ŠOLE

Udeleženci 2. izmene poletne šole, ki so učenci od 3. do 7. razreda, so se preizkusili v programiranju iz programskega jezika Pascal in sicer v okolju Turbo Pascal za Dos in Delphi za okolje Windows.

Nekaj predznanja programiranja v Turbo Pascalu je polovica učencev že imela, ostali pa so ga pridobili na poletni šoli. Z Delphijem se je večina udeležencev srečala prvič. Udeleženci so bili razdeljeni v dve skupini glede na predznanje.

V nadaljevanju je spisek programov, ki so jih izdelali:

 

 

MEMO

 

Avtorji:

  • Luka Šalehar, 7.r
  • Jaka Sluga, 7.r
  • Elio Golja, 5.r
  • Matevž Pesek, 5.r.

Splošno

Memo je program s katerim beležimo podatke (npr. Imena udeležencev poletne šole) in jih po potrebi uredimo po abecedi.

Razvojno okolje

Program je bil napisan v okolju Delphi in deluje na Win 3.1 operacijskem sistemu.

Namen programa je bil spoznati osnovne gradnike in nekaj ukazov v okolju Delphi.

 

Uporaba

V programu imamo naslednje možnosti:

  • Dodaj
  • Sortiraj
  • Zbriši
  • Izhod

 

 

Dodaj:

Ko v vpisno polje vpišete besedilo in pritisnete gumb Dodaj se bo v večjem oknu pojavi vaše besedilo. Če besedila ne vpišemo in pritisnemo gumb nas bo računalnik opozoril, da je potrebno pritisniti gumb.

Sortiraj:

Gumb je namenjen urejanju podatkov po abecednem vrstnem redu.

Zbriši:

Izbriše vpisno okno in okno s podatki.

Izhod:

Pritisnite in zapustili boste program Memo.

nazaj na vrh

 

NORI VOZNIK

 

Avtorji

  • Elio Golio, 5.r.
  • Luka Šalehar, 7.r.
  • Jaka Sluga, 7.r.
  • Matevž Pesek, 7.r.

Splošno

Igralca morata paziti, da se s svojima avtomobiloma ne zaletita v rob zaslona ali v tri različne

ovire, ki so nastavljene po zaslona. Zmaga tisti, ki se ne zaleti. Igralca se pred igro lahko

zmenita na koliko zmag igrata. Zmage šteje računalnik.

 

Razvojno okolje

To je igra za dva igralca, ki je narejena v Turbo Pascalu, v grafičnem načinu in

deluje v okolju MS DOS.

 

Možnosti

Izbira hitrosti:

Ko igro zaženete morate najprej izbrati hitrost (1-5).

Prvi igralec ima kontrole na številčnem delu tipkovnice:

 

8 - gor

 

4 – levo

 

6 - desno

 

2 - dol

 

Igralec številka dve pa svoj avto upravlja na naslednji način:

 

W - gor

 

A – levo

 

D - desno

 

S - dol

 

 

Programiranje

Igra je napisana s pomočjo procedur, ki so ločene glede na tip(grafika, kontrole).

Največji problem smo imeli pri kontrolah avtomobilov, saj računalnik ni razumel dveh kontrol

hkrati. Ta problem tako, da smo kontrolirali, če je bil znak, ki je bil pritisnjen pred tem

od istega igralca. V tem primeru smo prejšnji pritisnjen znak zavrgli, drugače pa smo ta znak

upoštevali za drugega igralca.

 

nazaj na vrh

 

SPOZNAJMO LIKE

 

Avtorji

  • Jaka Sluga, 7.r
  • Matevž Pesek, 5.r.
  • Elio Golja, 5.r.
  • Luka Šalehar, 5.r.

 

 

 

Uporaba

Program je namenjen najmlajšim(1-3 leta).

Z njim najmljajši spoznavajo like.

Za prikaz določenega lika moramo pritisniti naslednje tipke na tipkovnici:

 

  • l (črta),
  • k (kvadrat),
  • t (trikotnik),
  • (krog).

 

Razvojno okolje

Program je narejen v grafičnem načinu v programu Turbo Pascal 6.0.

 

nazaj na vrh

 

KLAVIR

Avtorji

  • Katarina Vogelnik, 4.r.,
  • Matej Haas, 3.r.
  • Jure Žagar, 7.r..

Delovanje programa

Program je namenjen simuliranju igranja klavirja.

Na začetku program nariše klaviaturo. Program spremeni tipkovnico v klaviaturo in ko pritisnemo določeno tipko se oglasi zvok in na pritisnjeni tipki se pojavi zvezdica.

Klaviatura je uglašena v C-duru od tona C1 do C2.Delujejo tudi črne tipke.

Delujoče tipke so od črke a do črke k in od w do u, razen r.

Razvojno okolje

Narejen je bil v Turbo Pascal 6.0 in deluje v MS-DOS.

 

Programiranje

Priskrbeti si moramo formule za izračun frekvenc tonske lestvice.

nazaj na vrh

 

VISLICE

Avtorji

  • Katarina Vogelnik, 4.r.,
  • Matej Haas, 3.r.
  • Jure Žagar, 7.r..

Delovanje programa

S tem programom se lahko igramo igro Vislice (ugibanje besede).

V program so vpisane besede. Računalnik izbere eno od njih. Program izpiše prvo in zadnjo črko besede, namesto ostalih črk pa izpiše '_'. Ugibamo vsako črko posebej.

Program se konča, ko uganemo besedo ali se desetkrat zmotimo in smo “obešeni”.

Program ti čestita za uspešno rešeno besedo. Na koncu te program vpraša, ali hočeš ponoviti celo

igro.

 

Razvojno okolje

Program je igrica za enega igralca. Narejen je bil v Turbo Pascal 6.0 in deluje v MS-DOS.

 

Programiranje

Najtežje pri programu je narisati vislice in človeka, ki na njih visi.

Število besed je omejeno in jih hitro spoznamo.

 

nazaj na vrh

 

PREMIKANJE ZVEZDICE PO ZASLONU

 

Avtorji

  • Katarina Vogelnik, 4.r.,
  • Matej Haas, 3.r.,
  • Jure Žagar, 7.r..

Delovanje programa

Na sredini zaslona se pojavi zvezdica, ki jo z smernimi tipkami premikaš po zaslonu.

Ko pride zvezdica do roba se program konča.

 

Uporabniški vmesnik

Puščica gor premakne zvezdico navzgor.

Puščica dol premakne zvezdico navzdol.

Puščica levo premakne zvezdico levo.

Puščica desno premakne zvezdico desno.

 

Razvojno okolje

Program je bil narejen v Turbo Pascalu.

nazaj na vrh

 

RISANJE ZVEZDIC NA ZASLON

 

Avtorji

  • Katarina Vogelnik, 4.r.,
  • Matej Haas, 3.r.
  • Jure Žagar, 7.r..

Delovanje programa

Program deluje kot ohranjevalnik zaslona.

Ob zagonu programa računalnik začne z risanjem zvezdic na zaslon dokler ne pritisnemo
tipke <ESC>.

 

Razvojno okolje

Program je bil narejen v Turbo Pascal 6.0 in deluje v MS-DOS.

nazaj na vrh

 

 

OHRANJEVALEC ZASLONA

 

Avtorji

  • Katarina Vogelnik, 4.r.,
  • Matej Haas, 3.r.
  • Jure Žagar, 7.r..

Delovanje programa

Program lahko služi kot ohranjevalec zaslona.

Program izpiše na zaslon besedilo, ki si ga je sam izbral.

Besedilo premika po zasloni levo in desno.

Programa je konec, ko pritisnemo poljubno tipko.

Razvojno okolje

Narejen je bil v Turbo Pascal 6.0 in deluje v MS-DOS.

 

Programiranje

Smer premikanja besedila je bilo potrebno spremljati.

 

nazaj na vrh

 

 

ŠPORTNI SVETOVALEC

Avtorji

  • Katarina Vogelnik, 4.r.,
  • Matej Haas, 3.r.
  • Jure Žagar, 7.r..

Delovanje programa

Uporabnik v program vpiše svojo telesno višino, težo in spol. Program na podlagi vpisanih podatkov svetuje šport, ki je zanj najprimernejši. Zaradi preverjanja karakteristik osebe je program namenjen učencem predmetne stopnje osnovne šole.

 

Razvojno okolje

Izdelan je bil v Turbo Pascal 6.0 in deluje v MS DOS okolju.

 

Programiranje

Potrebno je bilo upoštevati osebnostne lastnosti učencev predmetne stopnje.

 

nazaj na vrh

UGIBANJE ŠTEVILA DO 10

 

Avtorji

  • Katarina Vogelnik, 4.r.,
  • Matej Haas, 3.r.
  • Jure Žagar, 7.r..

 

Delovanje programa

Program si izmisli število do deset, uporabnik pa ga ugiba.

Ob nepravem ugibanju uporabnika računalnik uporabniku pove, ali je izmišljeno število večje ali manjše od izbranega.

Ko uporabnik število ugane, mu računalnik čestita.

 

Razvojno okolje

Program je igra za enega igralca in je bil narejen

v Turbo Pascal 6.0 in deluje v MS DOS.

 

nazaj na vrh

 

GESLO

 

Avtorji

  • Katarina Vogelnik, 4.r.,
  • Matej Haas, 3.r.
  • Jure Žagar, 7.r..

Delovanje programa

V program je vpisano geslo, ki ga moramo uganiti.

Če ga uganimo, nas računalnik pohvali, če ga ne uganemo nas zmerja.

Program se konča ko vpišemo geslo in pritisnemo tipko <ENTER> ali <ESC>.

 

Razvojno okolje

Program je bil narejen v Turbo Pascal 6.0 in deluje v MS-DOS. Služi lahko za kontrolo vstopa

v drug program.

 

nazaj na vrh

IZPIS ČASA IN DATUMA

 

Avtorji

  • Katarina Vogelnik, 4.r.,
  • Matej Haas, 3.r.
  • Jure Žagar, 7.r..

Delovanje programa

Program na zaslonu izpiše datum in čas v obliki:

dan : mesec : leto dan v tednu

čas : ure : minute : sekunde.

Program se konča, ko pritisneš katero koli tipko.

 

Razvojno okolje

Program je bil narejen v Turbo Pascal 6.0 in deluje v MS-DOS.

 

nazaj na vrh

 

 

TABELA ASCII ZNAKOV

 

Avtorji

  • Katarina Vogelnik, 4.r.,
  • Matej Haas, 3.r.
  • Jure Žagar, 7.r..

Delovanje programa

To je program za pomoč pri drugih programih.

Izpiše tabelo ASCII znakov od 16 do 255.

 

Razvojno okolje

Program je bil narejen v Turbo Pascal 6.0 in deluje v MS-DOS.

 

Programiranje

Ker ASCII znaki od 0 do 15 niso namenjeni za izpis na zaslon in so na različnih računalnikih različni smi jih v programu preskočili.

Rezultati programa so odvisni tudi od kodne tabele, ki je v veljavi.

 

nazaj na vrh